Thursday 11 June 2015

Ride phuket to koh samui

Selepas pulang dari Bali kami meneruskan percutian kami yang tidak dirancang ke phuket dan koh samui. ini semua rancangan daripada kakak ipar n abang ipar yang sangat awesome n terbaiks.. Ini juga pertama kali kami ke Thailand dengan menggunakan motor kami, unta putih. Sangat teruja n excited because this is our first long ride with unta putih.
unta baghdad & anak gajah

4.6.2014, kami bertolak sesudah subuh dari Penang, kami berhenti sarapan di RnR Gurun, actually kami nak buat insurans dan isi white card dekat gurun tapi kedai tu x buka pagi2, so kami buat di Changlun. Sampai di Border Bukit Kayu Hitam lebih kurang jam 10 pagi. Setelah selesai semuanya kami meneruskan perjalanan ke Pattalung. Kami makan tengahari di RnR Trang. Kak Ida (kak iparku) kata nanti hotel kite walk in je.sebabnya dia isau kami ni xlarat nak ride sampai Phuket..newbie la katakan.heehee
RnR Trang

Perjalanan ke Phuket pada saya amat mencabar kerana kami pertama kali ride jauh dan tanpa diduga hujan lebat dan kami meredah hujan. Sepanjang perjalanan ke Phuket hujan lebat dan kami sampai petang semasa orang tempatan pulang dari kerja, jadi jalan jammed ditambah lagi kami sudah sangat penat. Namun semangat masih ada dan mental masih kuat untuk support suami. hehe..

nampak x awan mendung berarak..kami berhenti sebentar untuk pakai baju hujan

kita minum dulu !!!!

bile dah sampai phuket, kami sesat plak.sebabnya hujan, so hp nokia aka gps time tu xleh la nak bawa keluar. kang kena air rosak plak hp tu..time tu dah hampir 7 mlm. hari pun dah agak gelap.plan nak duk kat area patong beach, pusing punya pusing akhirnya sampai juga kami di patong. kami menginap di Arman Residence Hotel. hotel ni menyediakan makanan halal.. dengan basah kuyup kami check in hotel tu..calar juge mental aku time tu..haha..nasib suami aku cool je.kuikui.malam tu kami mkn malam di hotel ini.. menu sangat sedap especially  green curry.. cubala..terbaik..
menu kami; siakap 3 rasa dan green curry..marbeles.
naik tut-tut pusing2 town.
abg hasnul& kak ida aka tourguide yg sempoii..:)

keesokannya kami bangun awal untuk meneruskan perjalanan ke koh samui pula. oleh kerana semalam kami sampai agak lewat, so x sempat nak bergambar tepi pantai..selepa sarapan, kami pusing2 pantai patong dan bergambar sebentar,

lets wefie.he

wajah2 ceria kerana berjaya sampai ke Phuket

me & hubby wit our unta putih

@ Patong beach
perjalanan diteruskan ke koh samui pulak..

KOH SAMUI

perjalanan ke Koh Samui sangat best dan tidak mencabar sangat sebab cuaca ok, jalan untuk ke Donsak Pier ke koh samui tenang saja sebab x banyak kereta dan jalan yang lurus saja. Phuket terletak di sebelah barat(laut andaman ) dan Koh Samui di sebelah timur ( laut Cina Selatan). Untuk ke Koh samui perlu naik feri seperti feri di Penang, tapi feri ini lebih besar dan tempat penumpang di bahagian atas ada air cond dan TV,bolehla relaks dalam 2 jam juga perjalanan utk smp ke koh samui. Harga utk naik Raja Ferry ni, utk dewasa, 54 bath, child 20 bath,200 bath utk kereta dan 87 bath utk basikal/motor

anak gajah n unta putih park depan skali, mudah untuk kami keluar nanti

bahagian atas feri, superwoman ni,, sentiasa bagi support kpd rider

koh samui here we come

kerusi selesa untuk rehat 2 jam

BEACHCOMBER RESORT

Penginapan kami di Koh Samui sangat best, beachcomber, sangat selesa dan berdekatan dengan pantai.

Bilik kami.. cantikkan.

pantai yang jernih di Koh Samui

swimming pool di beachcomber.. xda org pun mandi,

Breakfast di beachcomber, makan roti ngan jem je..

kedai makan malam kami.. sedap sangat..

menu makan malam kami

makan malam kami

kawasan persekitaran hotel

yahoo,,, KOH SAMUI,,,

Nice journey.. thumbs up

Pantai Koh Samui memang cantik,, insyallah.. dipanjangkan umur n murah rezeki, aku n family akan datang lagi ke sini dan menginap di beachcomber..

Unknown said...

Best ride hujan2...hehe...nnt blh msk tempat mkn pulok....

This comment has been removed by the author.

Pasni kt ride jauh skit pulak..

aziahmk said...

ni akak kawasan dtg jenguk...heheheheh

Unknown said...

Wah. .akak kawasan dtg kena buat makan2 ni..hehe

Kuatkan semangat utk terus update blog ni ye..semoga isi kandungan blog dpt beri manfaat pd org lain

ok.. i'll try my best

gardiejacek said...

Titanium Rocks - Stainless Steel - TITSITE
This titanium forging high-performance titanium exhaust stainless steel, titanium, and silver-fruited titanium framing hammer steel is the original classic rock, 2019 ford fusion hybrid titanium and micro touch titanium trimmer is an ideal fit for rock bottom drillers.

senas said...

sc846 groundies italia,clarks antwerpen,supra skor,aldo suomi,tenis supra mexico,dr martens ブーツ,groundies shoes australia ,timberlandschuheschweiz,ecco slovakia kx140